VÅR POLICY

Tryggt, Tydligt & Transparent

Våra Tjänster

I vårt underhållspaket ingår ett visst antal timmars anpassning per månad beroende på vilket paket du har valt – Brons, Silver eller Guld. Om du valt ett 12-månaderspaket har du möjlighet att förbruka all din inkluderade tid för samma ärende, men vi kommer alltid att rådgöra med dig innan vi tar ett sådant beslut.

Om den inkluderade tiden inte räcker till för att slutföra det aktuella ärendet, debiterar vi en timkostnad på 800 SEK per timme exklusive moms. Denna timkostnad gäller för ytterligare arbete utöver det som ingår i ditt paket eller avtal. Vi kommer alltid att informera dig om den förväntade arbetsinsatsen innan arbetet påbörjas och ser till att du är medveten om eventuella extra kostnader. Vänligen notera att alla fakturor för övertidstimmar skickas i enlighet med våra vanliga faktureringsrutiner.

Du väljer själv det paket som bäst matchar dina behov och mål. Skulle dina behov förändras går det alltid att uppgradera eller lägga till funktioner i efterhand – mot en tillkommande kostnad.

Vid uppgradering av ditt befintliga paket faktureras du direkt, och arbetet påbörjas omedelbart.
Om du istället nedgraderar ditt paket, sker ändringen inför nästa faktureringsperiod – så att du behåller tillgången till alla funktioner under hela den aktuella perioden.

Leveranstiden varierar beroende på hur omfattande projektet är och vilket paket du väljer. I regel levererar vi ett första utkast inom 5 arbetsdagar, och en komplett hemsida inom 15–25 arbetsdagar.

Dessa tidsramar är uppskattade och kan förändras beroende på projektets komplexitet och omfattning. Vi arbetar med löpande kommunikation för att hålla dig uppdaterad om framstegen, men det är viktigt att förstå att det kan finnas variation i leveranstiden beroende på flera faktorer.

Exempelvis kan ytterligare funktioner eller ändringar som görs under projektets gång påverka den totala leveranstiden. Om det uppstår behov av att justera projektet eller om det tar längre tid än förväntat att ta fram innehåll från din sida kan det påverka den ursprungliga tidsplanen. Vi gör vårt bästa för att hålla oss inom de uppskattade tidsramarna, men det kan hända att arbetet går snabbare eller långsammare än planerat beroende på projektets

Domännamn kan aldrig ägas permanent utan behöver förnyas med jämna mellanrum. I samband med uppsägning av tjänst finns möjlighet för dig som kund att överta domännamnet och därmed även ansvaret för dess förnyelse. Detta sker mot en administrativ avgift – läs mer om detta på domännamn.

Om du inte övertar domännamnet innan tjänstens slutdatum, kommer domänen automatiskt att sättas upp till försäljning. För att undvika att förlora din domän rekommenderar vi att du säkerställer övertagandet innan din tjänst löper ut. Genom att ta över domännamnet i god tid kan du fortsätta använda det utan avbrott och undvika att det blir tillgängligt för andra köpare.

När du köper en hemsida från oss är den låst till vår plattform och våra tjänster. Det innebär att hemsidan inte kan flyttas till en annan leverantör.

Denna lösning är utformad för att säkerställa att våra säkerhetslager och systemstruktur förblir intakta och skyddade. Eftersom dessa komponenter är en central del av vårt eget skräddarsydda nätverk och våra unika tekniska lösningar, delas de inte ut externt. Genom att hålla dessa interna kan vi bibehålla en hög nivå av kontroll och skydda både din hemsida och dina data mot potentiella risker.

Om du ångrat dig ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt via vårt kontaktformulär. Vi stoppar då arbetet i den mån det är möjligt.

Observera att vi förbehåller oss rätten att debitera en kostnad baserat på den tid och de resurser som redan har lagts ner på arbetet. I vissa fall, där arbetet har fortskridit långt, kan hela kostnaden för projektet kvarstå, även om ni väljer att avbryta. Detta säkerställer att de resurser vi har avsatt för din beställning inte går till spillo och att vi kan täcka de kostnader som uppstått fram till avbrottet.

Integritet & Dataskydd

Vi värnar om din integritet och följer GDPR, som gäller i hela EU. Nedan förklarar vi hur vi samlar in, använder och skyddar dina personuppgifter.

Vi kan samla in följande typer av personuppgifter – namn, kontaktuppgifter, IP-adress och användarbeteende på webbplatsen 

Vi behandlar dina uppgifter för att kunna svara på kontaktförfrågningar, leverera tjänster eller produkter, förbättra webbplatsens funktion och innehåll, följa lagkrav och säkerhetsrutiner och rättslig grund för behandling.

Vi behandlar personuppgifter baserat på ditt samtycke, avtal (om du t.ex. köper en tjänst) och vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att dina personuppgifter hanteras på ett säkert sätt och skyddas från obehörig åtkomst.

Vi delar inte dina uppgifter med tredje part utan din tillåtelse, förutom om det krävs enligt lag eller för att kunna leverera en tjänst.

Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi har om dig, rätta felaktiga uppgifter, begära att dina uppgifter raderas och invända mot viss behandling.

Vill du utöva dina rättigheter eller har frågor om hur vi behandlar dina uppgifter? Kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Cookies är små textfiler som sparas på din enhet när du besöker en webbplats. De används för att få hemsidan att fungera korrekt, komma ihåg dina inställningar, analysera hur du använder sidan och ibland för att anpassa annonser och innehåll.

Vi använder oss bara av nödvändiga cookies för att webbplatsen ska fungera, och analytiska cookies som hjälper oss att förstå hur webbplatsen används.

När du besöker oss för första gången får du möjlighet att välja vilka typer av cookies du vill tillåta. Du kan när som helst ändra eller ta tillbaka ditt samtycke via inställningarna i din webbläsare.

Visste du att det går att ställa in din webbläsare för att blockera cookies eller varna dig när en cookie lagras? Observera att delar av webbplatser då kanske inte fungerar som tänkt.